Ida Henriksson

Idiot - Winnerbäck

Publicerad 2013-01-12 19:15:19 i Allmänt,

Så bra text, så bra låt!

"Du vill alltid vara fri och leva ut.
Men är invecklad som en råbandsknut.
Och själva livet står och skrattar åt din väntan på mirakel, idiot!

Du tar din vän till krogen, där du trivs och kan va offensiv.
Du talar om dig själv, som om du visste nåt om kärleksliv.
Succéer, kabaréer, entréer och turnéer.
Ignorera gärna vännen mittemot.
Du pratar strunt om allting runtomkring, som om hon inte betydde nånting.
Men, vem är det som du tänker på om natten, när du vakar, idiot?"

 

Efter jobb idag, passar det bra med lite musik. Inte ofta man får eller hinner lyssna. Ska strax dra fram staffliet och min megatavla. Jag har längtat hela dagen på att få måla. Har hittills fått till 15h och 30 min på tavlan. Och mer lär det bli. Är rätt långt i från färdig. Överlämnade idag en beställning. Och "kunden" var nöjd. Så man kan pusta ut nu :) Men det var kul att måla den beställningen. Nu blir det lite lugnt på den fronten, då jag vill måla lite mer eget ett tag. Vill ju inte att beställningar ska ta över liksom. Är rädd jag tröttnar och lägger av att måla totalt. Vill ju att det fortfarande ska va roligt och avkopplande. 

Nästa månad blir det nog en beställning på lite mer konstnärsmaterial, färg m.m Börjar bli lite kasst i färglådan. Skulle vilja testa lite nya färger, så jag oftast har samma i paletten, och där i mellan blandar jag. 

Även om syrran nyligen varit hem så längtar jag något så hemskt efter henne. Måste ta och åka ner i vår till henne. Shoppa, dricka vin/öl och äta god mat, prata och skratta. Jobbigt när det är så himla många mil mellan oss. Telefonen räcker inte alltid till tycker jag. Gillar egentligen inte att prata i telefon, bättre öga mot öga. Men finns inget annat alternativ då är man illa tvungen!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela