Ida Henriksson

2013

Publicerad 2013-01-03 11:52:59 i Allmänt,

Har haft flera inlägg på G. Men kommer aldrig så långt att jag publicerar dem. Blir helt raderade eller sparade som utkast. Det är ett nytt år, och det innebär att min mammaledighet snabbt går mot sitt slut.
Börjar jobba den 28 Januari, eller rättare sagt den 29:e. 
Iris börjar dagis och allt ska hamna i rätta rutiner igen.
 
Men än så länge är jag "ledig". 
Idag ska Fanny få åka en sväng till sin farmor. Blir nog roligt för henne. Får se vad jag kan hitta på med under tiden hon är borta. Gjorde igår en liten ommöblering och rensning bland mina målar grejer och annat.
Det lilla skrivbordet flyttade jag upp i vårat sovrum, och får agera "sminkbord". Satte upp en spegel ovanför. Och det blev så bra så. Nu när vi har mera plats för annat, då Iris slyttat in i Fannys sovrum.
Det blev lite mera plats i lekrummet också, vilket är skönt.
Ramar åker upp på vinden i väntan på att användas. 
Känner mig nöjd faktiskt!
 
Ska goggla smyckesträd... Har mina spaningar på Lisbeth Dahls grejer. Älskar de sakerna.
Skulle vilja åka till Danmark och hennes butik och handla mig luspank typ.
 
Igår kväll bet jag i det sura äpplet, tog mig i kragen och fortsatte på en beställning.
Avskyr att inte avsluta med en bild när lusten finns. Tycker inte om att ta en paus mitt i för då är risken stor att den aldrig blir färdig. Och jag tappar lätta inspiration om jag inte håller igång målandet.
Man nästan glömmer av HUR man målar.
Värsta som finns.
Och Januari kommer gå i ett naffs, sen måste bilden typ va färdig. Hej och hå, jobba på.
Fick lite gjort igår, och ska fortsätta ikväll med den.
M.å.s.t.e.b.l.i.k.l.a.r.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela