Ida Henriksson

Underbara höst

Publicerad 2012-09-10 11:34:56 i Allmänt,

Visst är det väl underbart med hösten?!. Visst det går mot mörkare tider.
Men sådana dagar som idag, när solen strålar och når varenda vår av världen.
Den värmer fortfarande men vindarna är lite kyliga. Man kan fortfarande gå i en tröja och kanske mysa till det med en halsduk eller så. Ja då njuter jag. Jag gillar alla färger som hösten för med sig. Och lugnet.
Inför sommaren är det alltid en lista som blir milslång av saker man vill göra, saker man måste göra...
som oftast blir saker man inte han göra. Man har så höga förväntningar inför sommaren.
Men hösten är kravlös och man återgår i gamla rutiner. Finner sig i att sommaren är slut.
Många bokar en semester för att sommaren var så usel. Men det är väl bra då tar man ju sig tid att njuta.
Något man inte gjorde under sommaren. För man var mest förbannad på att det regnade mest hela tiden, och att man inte blev så brun man ville bli, eller fick bada si eller så många gånger i sjön.
Eller alla grillkvällar med en god öl ute. Eller ljuset som aldrig tycks försvinna.
Natten är ljum osv osv osv.
Jag föredrar nog hösten. Jag älskar inte att det går mot en mörk tid. Men vad gör väl det egentligen?
Man kan göra mycket roligt på höst och vinter också.
 
Själv blir jag mer inspirerad att göra saker den här tiden på året.
Luften gör det lättare, den är inte lika betyngande. Och det är mer tillåtet att mysa ner sig i soffan till en film och tända ljus. På sommaren ska man vara ute, ute, ute...
 
Jag vet också att jag varje år tar upp detta. Ja flera gånger faktiskt. Men jag tycker man ska ta varje årstid för vad det är. Sen som sagt så påminner mig detta väder om när jag fick mitt första barn.
Den veckan var helt strålande. Jag och Linus tog sista åk turen i bubblan. Frågade syster yster om hon kunde fotografera den. Och det var helt perfekt. Sen bara huxflux gick vattnet och det bar av till BB.
Och så glad har jag inte varit på hur länge som helst.

Och sen kom Fanny till världen.

Nu är det snart 3 år sedan. Sjukt fort går tiden.
Jag har redan vid 24 årsålder bärt och fött två barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela