Ida Henriksson

Måndagen den 3 September 2012

Publicerad 2012-09-03 09:53:03 i Allmänt,

Dessa måndagar. Varför känns de alltid lite mera jobbiga än andra dagar? Ja menar det är ju första dagen på en ny vecka. Spelar ingen roll om man jobbar eller ej så är det så, för mig ialla fall.

Jag har massor att göra, men vet inte riktigt var jag ska börja.
Känns bara så tung rott just nu. Det är ju kanon väder ute. Kanske ska gå en sväng så Fanny får cykla lite?!

Framförallt bör jag beta av tvätten. Jag säger som alltid. När du väl tvättat allt, är tvättkorgen mystiskt lika full igen. SUCK!
Den dagen vi ska bygga ut för ett nytt badrum, ska jag ha en torktumlare. Skulle underlätta massor, med de stora grejerna som handdukar och sängkläder, även underkläder..
Mja, det står högt på önskelistan just nu.

Har i helgen slipat, grundmålat och målat 2 lager med slutfärgen på ett pottskåp. Får se om det behöver en sista strykning.
Sen ska det fixas med en knopp och nån magnet eller stopp för luckan. För det finns inte just nu.
Funderar på att göra nån kul dekoration eller nån text. Men har inte klurat ut något bra.

Knopp, ja de har jag sett en jag vill ha. Men känns så onödigt att beställa en lite knopp och inget annat. Så får väl leta här omkring i Torsby och se vad jag hittar. Men det är väl bara det gamla vanliga antar jag. Älskar Lisbeth Dahl och det är hennes saker ( och knoppar) jag suktar efter.

Pottskåpet blev vitt. Och jag ska inte ha nån Shabby chic stil på det. För jag håller på att spy på det. ÖVERALLT är det shabby chic. Vilken än affär du går in i så är det den stilen... Som om alla vill ha det?! Men tyvärr så är det INNE nu. Tycker affärer bör vara mer blandade. Som sagt alla vill väl inte ha exakt lika? eller?

Visst, kanon fint med ljusa rum och vita möbler. Men det blir lite för färgfattigt i längden. Och jag gillar när det händer saker.
Sen förstår jag inte riktigt grejen att pynta med ljusbuntar?
Ska man ha ljus framme ska de väl tändas och inte bara ligga och vara fina?!
Jaja, alla är olika. Men tycker det räcker nu bara.

Vad än för stil mina barn vill ha i sitt rum så är det välkommet.
Öppen för förslag... :)

Min stil? retro! Ja det är inne det med. Men det har legat varmt om hjärtat länge. Inte den lantliga retro direkt. Utan mer 50-60-70 tals retro. Färg, teak, rutiga golv, smeg-kylskåp i fina färger, Diner. Ja ni vet.

Blir ett långt inlägg. Men jag kompenserar väl för alla gånger jag inte skriver.

Till helgen är det Mârten här i Torsby. Tre dar med knallar och karuseller. Är väl måttligt sugen på det. Men ska nog ut på lördagskvällen. Är allt för längesedan sist. behöver något mer att leva på i vinter. :) Men det ska också bli roligt att få följa med Fanny så hon får åka karusell. Förra året visste hon inte om hon skulle skratta eller gråta. Men nu tror jag hon kommer uppskatta det. :)

Ja nej. In med en tvätt i maskinen. Bäst att ligga i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela