Ida Henriksson

you're lost in time

Publicerad 2012-10-30 12:28:10 i Allmänt,

 
Det vänder sig lite lätt i magen, för imorgon ska 4 tavlor lämnas in till höstsalong här i torsby.
Igår började jag med en ny tavla. Och jag vill att den ska bli klar. Töligt nog har Fröken Fanny höstlov, så jag har ingen tid på dagarna just nu. Aningen stressande. Har förutom den jag håller på med valt ut EN tavla.
Sen tar det liksom stopp. Vill ju visa vad jag kan, och gärna något nytt, något svartvitt, något i färg.
Svartvit-bild är utvald. Men sen..?!
 
Ja jag får fundera på det under dagen. Sen ska det ramas in och så vidare.
Men jag har ju lite tid i morgon också. Så jag bör hinna.
Här är en bild på 3 av 11 målningar som är med i Hagfors.
 
Världen är vit, och lite lätt dimgrå. Är så mycket ljusare tackvare snön. Man blir lite piggare faktiskt.
Men det kändes lite tungt igår när klockan var halv 5 och det var totalt kolsvart ute.
Även om vintern innebär en heldel mörker längtar jag efter, snö och strålande sol. En sådan perfekt vinterdag.
Slask är inge roligt alls. Iår skulle jag vilja åka slalom. Tänk nypistad backe, eller att åka i pudersnö.
Mmmm hääärligt. Pudersnö, fluffigt. Minns när jag gick på slalomskola på kvällarna uppe på Hovfjället och vi fick åka i pudersnö i endast månsken. Det var häftigt. Just den backen var inte upplyst av lampor, och egenligen inte den vi skulle använda. Men man måste ju passa på :)
 
Nu dolar Fanny så mycket... Huu måste styra upp detta. Hon säger att hon ska på picknick och åka och bada.
Ja om det ändå gick nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela