Ida Henriksson

Tur & Retur - Hem & vrå

Publicerad 2012-10-22 23:26:00 i Allmänt,

 
Har varit till Hagfors tur och retur. Fick sällskap och hjälp med barnen av mamma. Det är tur när barnen tycker att bilresan blir trist. :) Tack o tack. Lämnat in tavlorna, har en konstig känsla i kroppen. Att någon annan har hand om mina tavlor, och att de snart ska hänga i deras galleri. Ingen negativ känsla alls. Bara upprymd. Det var jätte fint (av det jag såg) i hela huset. Stort... Mamma sa att där skulle du trivas. :) Det såg hon på en gång. Trevliga människor också. Det blir ett stort plus i kanten för dom. Känner mig mycket nöjd över att jag tackade ja till att vara med. Och ändå har inte utställningen ens börjat. Ja det är väl ett gott tecken antar jag. Ska också bli roligt att se vad de andra ska ha med... Jag vet ju iof vad Caroline ska ha med. :) Och de bilderna är såå snygga.
 
Jag önskar ibland att jag hade en lokal där jag kunde måla... Sprida mina grejer utan att oroa sig att barnen ska vara med och "hjälpa" till. Men i framtiden kanske det kan bli det. Iallafall ett liten vrå någonstans.
Fick ett peppande sms av mina älskade vän Emma. Om att hon visat mina bilder för sin mormor och morfar.
De hade blivit mycket imponerade över mina målningar. Och Hennes morfar, menade att jag skulle visa bilderna för
rätt folk, då kunde jag sluta jobba och leva på konsten. VÄLDIGT peppande kan jag säga.
Sånt gör att man bara vill fortsätta att måla. Tack o Tack Emma för smset. Det gjorde min kväll!!!
 
 
Dock finns det saker som får en att dippa gällande målandet. Och det är folk som tror att man gör saker gratis.
Har hänt flera gånger. Jamenar färg är INTE gratis. Lika så papper, penslar och annat material.
Framförallt är inte min tid gratis heller. Känns som om målningar och liknade inte är lika värt att betala för som något annat. Why not. Jag menar att du får ju något helt personligt och dessutom helt unikt.
Är inte folk trötta på ikeas utbud av tavlor som varenda kotte har på väggen?
Nej det är för trist och förutsägbart. Idag ska till och med hemmet vara accepterat av besökare.
 
Jag fick höra redan när jag bodde hemma, att det var roligt att komma in i mitt rum. För det fanns så mycket att titta på. Och det förändrades hela tiden. Ingen dag var den andra lik. Jag tycker att ens em ska spegla din personlighet och inte vad som är inne eller liknande.
Inte för att det ska vara kalt och trist.
Vad säger ditt hem om vem du är?
 
Nu ska denna dam gå och lägga sig. För nu är jag trött i skallen. Och behöver en nypa skönhetssömn. Inte kanske för att det hjälper det yttre, men inre iallafall. Och så blir man lite gladare, håller ni inte med?!
 
Godnatt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela