Ida Henriksson

Torsdagen den 25 Oktober 2012

Publicerad 2012-10-25 18:52:31 i Allmänt,

 
Veckan har bara rasat iväg. Jag fattar inte?!
Har egentligen inte hunnit något jag borde hunnit med.
 
Men idag när solen vara framme,(efter jag hämtat Fanny) var vi ute och tog ett ryck i trädgården.
FIck endel gjort iallafall. Men Iris tröttna efter en timme. Då var jag inte ens klar. Men det gör inget heller, då jag bara är glad att jag gjort något ute. Och att få vistas ute i solen.
 
Sen kom det snö/hagel. Ett riktigt oväder. Men det är samtidigt lite mysigt tycker jag.
Vi denna tiden förra året så började vi att packa ner hela vårat hem för att den 1 december flytta in i huset.
Och man han liksom aldrig få någon riktigt julstämning eller så här hemma. Och iår kan jag känna stämningen redan nu. Jag lääängtar tills jag får plocka fram alla saker, och pynta.
Gå i skogen och leta mossa och ris.
 
Och detta år är jag inte höggravid och man är piggare och lättare, orkar mer alltså. Så nu ska jag lägga ner mig lite extra eftersom jag är mammaledig. Vill börja NU!
Har faktiskt beställt adventsstjärnor till vardagsrummet. Otraditionella, men skit fina.
Så vi får se när de dyker opp!
Hagelstormen.
 
Imorgon är det fredag.. Har inget planerat än att jag ska raffsa ihop lite grejer som jag ska åka och tvätta hos mamma. Gardiner och sänkläder, då det är lättare att hänga allt på tork hos henne.
Det är det jag saknar med att bo i lägenhet. Megastora maskiner att tvätta i och stor torktummlare och ett stort torkrum. Ja ni vet väl. Men allt är rent och tort på bara några få timmar.
Sen klart och man slipper tänka på det mer, för en stund ialla fall. Det är ljuvligt tycker jag!
Men man kan inte få allt. Och jag trivs alldeles utmärkt här, värt varenda tvättstuga i världen.
 
Har letat inspiration till hemmet. Både på internet och i mig själv. Men det kan va svårt att veta exakt hur man vill ha det. Och framförallt finna det man söker. Och en prisklass som är rimlig.
Jag är noga med vad som kommer innan väggarna. Även om det kan ändras eftersom, vill jag att det ska matcha så gott det går.
Jag lägger hellre undan pengar till något jag helst vill ha, än att köpa något för att det är billigt. Det är mer värt det, och man tröttnar inte lika lätt.
 
Har idag även planerat sista tiden som mammaledig. Kommer att börja jobba i slutet av Januari.
Känns skönt att ha det gjort. Även om det är snopet att det redan är slut. Visserligen ska det också bli gött att återgå till jobb och den riktiga vardagen.
När man uppsakattar att vara hemma, när man slutat. Nu är man hemma och har fullt upp hela dagarna. Och när barnen har gått i säng så är man fortfarande hemma. Blir allt drygt i längden.
 
Inser att jag nog har fått lite saker gjort ändå.. Och det är ju bara positivt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela