Ida Henriksson

Sjuk Sjuk Sjuk!

Publicerad 2012-10-05 13:33:28 i Allmänt,

Inte blir jag frisk, nej! Dett ska man tydligen dra med ett tag.
Feber, halsont, huvudvärk en hel vecka. Men är inte feber bort på mpndag skulle jag ringa till VC igen.
Suck. Jävla virus. Nu är Iris kinkig och Fanny snorar som bara den.
Iris som aldrig är missnöjd har verkligen inte vaknat på rätt sida idag, eller ja, hon har säkert smittats av mig.
Får se om det bryter ut ordentligt på henne.
Men hon sover IGEN, efter bara en timme eller nått vaken. Lilla gumman mår inge bra.
Bara inte det blir något RS-virus för hennes del. Usch kan bli otäckt det.
 
Jaa, jag är trött och sliten. Linus fick komma hem i går, lite tidigare från jobbet för att hjälpa mig med barnen.
Han är hemma idag med. Känns som jag skulle vilja sova i 100 år. Men det funkar liksom inte riktigt.
 
Morsan är i Karlstad idag, så jag passade på att skicka en lista på ramar att köpa med. Snart är det dags för utställning i Hagfors. Och jag MINST en bild kvar att måla. Och jag vet itne riktigt vad. Men det löser sig hoppas ja. Igår kväll började jag på två bilder. Den frösta tröttnade jag på och la undan. Vet inte om den någonsin kommer bli klar eller så.. Jag brukar känna från första skiss-draget om en bild kommer. Men börjar jag vela och sudda mycket, är det lika bra att ge upp, typ. Börja om på något nytt.
Den andra bilden.. Ja jag har inte så mycket att säga om det nu. Den är i ett sånt tråkigt skede än. Bara målat bakgrunden en gång. Den ser bara ut som en trist skiss med lite färg bakom.
Men vi får se hur det slutar!! :)
 
Kommer ju inte visa de allra senaste bilderna som ska va med på utställningen. Utan det gör jag efteråt.
Känns lite som att tjuvkika i paketet några dar innan julafton.
Men en lite sneak peek kanske?!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela