Ida Henriksson

Jobbhelg!

Publicerad 2012-10-20 23:36:25 i Allmänt,

Har slitit idag. Det är roligt, men det är jobbigt när förkylningen har kalas i kroppen. Nej usch. Mot slutet av dagen idag hade jag världens huvudvärk. Men pengar är pengar och dom behövs i alla valörer. Och dessutom är det allt roligt att få tänka på något annat än barn och blöjbyten hela dagarna. Att få vara lite mera vuxen och jobba liksom.
Inte bara leka middagsnjudning eller bygga en miljon pärlhalsband.
Nej det är roligt till en viss gräns.

Toria blev inavderat av norskar idag. Det bara exploderade. Det var verkligen en typiskt exempel idag "Lugnet före stormen". För det var så himla dött på morgonen. Så jag fundede på hur jag skulle lägga upp dagen på bästa möjliga sätt. Att man antingen skulle ha grejer att göra jämt fördelat av dagen eller få så mycket gjort på minsta möjliga tid. Men även om jag kämpade så halkade jag efter. Förmodligen var det att man satt i kassan långa stunder. I tället för duttar här och där. Nej jag fick det inte att funger riktigt som jag ville idag. Men det blir fler gånger. Man får prova nya sätt tills man hittar det som passar en bäst. Det är roligt det med. Sätta lite press och så på sig själv. Vad kan JAG göra bättre?!

Imorgon är det jobb igen, en timme kortare pass. Men samma moment. Ska bli kul att se hur det går då. Får väl inte ha allt för höga krav på mig själv då jag inte är riiiiktigt tipp topp.
Det ska nog gå bra i vilket fall...

Måste säga att när man har jobbat är det en sån underbar känsla i kroppen som infinner sig, när man kommer hem. Jag älsker't.
Det är tur man har ett jobb, det är underbart att ha en familj att komma hem till.

Nu på kvällskvisten har jag både hunnit däcka i soffan och bråkat med datorn. Har totalt raderat firefox på datorn. Jag stod inte ut. Det började med att Adobe flash player hela tiden kraschade och jag har uppdaterat allt som ska, för att få det att fungera. Men icke. Nu kraschar firefox helt i princip låser hela datorn. Nu är det borta. Kommer aldrig mer använda den skiten.
Jag vet att friefox hade en disbyt med adobe förut men(kanske än). Men det har funkat i princip felfritt i några år, fram tills nu.
Ja nej. Nu blir det en annan webbläsare. Trist bara att jag inte var smart nog att säkerhetskopiera alla mina länkar och så. Men man lär sig av sina misstag, eller hur?!

Intressant inlägg va. Kanske inte?!
Men det är det som händer nu, och vad som har hänt. Annars är allt annat vardag, vardag, vardag. Mat, blöjor, barn, städning, disk och tvätt.

Nu ska jag väl egentligen koncentrera mig lite på filmen vi ser på. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela