Ida Henriksson

Söndagen den 18 November 2012

Publicerad 2012-11-18 16:40:26 i Allmänt,

Snart, snart är det december. Och snart, snart kan man dra fram julpyntet. För i år ska jag fixa och dona lite x-tra.
Förra året fick vi nyckeln till huset första december, så vi var mitt uppe i flytten när julpynten åkte upp för alla andra.
Och så var jag höggravid och fick order om att vila i princip hela tiden. Inte för att jag orkade göra så himla mycket.
Vi åkte till karlstad minst en gång i veckan. Nej förra året han jag aldrig få någon julstämning i kroppen. Jag längtade bara efter att graviditeten skulle vara över.
Och jag härdade ut tills året var slut, sen kom Iris :)
 
Men iår kan jag känna kliet i fingrarna om att få börja hänga upp adventstjärnor, pyssla med mossa och enris.
Jag jobbar första advent, så under veckan ska jag börja göra i ordning. Så jag kan ta det lugnt veckan jag jobbar helg. Hej och hå. :) 
 
Har jobbat även denna helg. Och det gick som en dans. Lite väl lungt var det tycker jag. 
Men det kan vara skönt med sånna helger som man kan ta det lungt och pyssla lite. Kolla in brödsortimentet osv.
Bra helg! 
 
Annars under veckan så har jag varit på Mary Kay-party hos bästa Linda. Och varit på premiären av Breaking Dawn part 2. Som var hur bra som helst. Och jag och Emma var alldeles fnittriga efteråt. Ville bara se den igen.
De har verkligen fått till det med att publiken håller andan och sen pustar ut fnittrandes. Även om man läst boken så blev det en extra krydda på slutet som man inte väntat sig :)
Klart sevärd, och kommer lätt att se den igen. :)
 
När jag kom hem från jobbet så har Iris officiellt blivit en rump-hasare. Och hon har fått upp lite fart också.
Hon skiter i detta med att krypa antar jag. Men jag kan inte låta bli att skratta åt stilen hon har.
Så nu gäller det att seupp med alla saker osv. För nu kan det gå undan! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela