Ida Henriksson

Om du lämnade mig nu!

Publicerad 2012-11-11 01:15:44 i Allmänt,

Jag skulle låta blicken möta andra ögon i en främmande stad.
 

Har idag tagit ett tag på altanen. Plockat ihop, bränt skräp osv.
Möblerna ska bara få sig en pressening, innan vintern kommer. Eller ja den har både kommit och gått fler gåner.
Igår var världen vit och ljus, idag var den bara mörk och grå. Det är som om inte vädret kan bestämma sig för om det ska vara höst eller vinter. Eller varför inte början på våren. För det har varit 7 grader varmt.
Inte mycket men bättre än minus grader. Visserligen längtar jag efter vinter för dagarna OCH kvällarna blir ljusrare.
Och det infinner sig en go´stämming i kroppen. Jag längtar efter julen. I år ska vi vara hos mamma och pappa.
 
Har målat klart en bild jag börja på igår. Och även slängt ihop en snabb-målning.
Är rätt nöjd över båda. Den sista är inte vad jag brukar måla. Men man måste testa lite i mellan det gamla vanliga.
Och se om det kanske kan användas i framtiden.
Och det är skönt att måla av sig lite.
 
För ibland när man målat mycket och sen tar en lite paus kan det vara svårt att komma i gång igen. Det kan nästan kännas som om man tappat förmågan att måla. Och det bara tar stopp. Då måste jag måla något helt nytt.
 
Ska fota och lägga upp imorgon på fejjan. Det är där jag håller till. :) Nu när bloggen är helt borta!
 
Nu ska jag strax pallra mig i säng. Behöver komma upp i tid och fixa lite imorgon innan vi ska åka till pappa på farsdag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela