Ida Henriksson

Måndagen den 12 November 2012

Publicerad 2012-11-12 12:11:07 i Allmänt,

Solen lyser! Behöver jag säga mer. Känns ovant och konstigt.
Lite som ett naturfenomen. 
Det gör nästan lite ont i ögonen, efter att ha levt i ett konstant mörker.
 
Jag gör ett tappert försök att massera min rygg(svank). Nu när man är hemma med barnen ensam och inte har en karl hemma som kan knåda det onda.
Jädra rygg till att krångla. Man vet inte riktigt hur man ska sitta, stå eller lyfta för att det inte ska göra ont. Eller att det ska säga brak, och så slutar det att man ligger/står där i en onaturligställning och inte tar sig någon vägen. Förbannar sig över lidandet. Ryggen är inte min vän alls. Det klaffar inte att vara hemma ensam med två barn när ryggen krånglar. 
Men det går. Man biter ihop.
 
Denna vecka: Ska tavlorna hämtas i Hagfors. De som är kvar. Sålt två som jag vet nu! Om det är någon mer har jag ingen aning om. Det märks! Sen ska jag till Bvc med lilla fröken Iris. Ska bli kul att se hur mycket hon växt.
Sen ska det tvättas i kapp. Jag är bra med fortfarande även efter en vecka. Lovely. Sen är det det skit tråkiga stryka/vika/lägga in i garderoben biten. Har fått lite hjälp av världens bästa mamma, med endel.
Tack för det. Inte gott att hinna allt.
Jag hinner knappt byta kläder själv(känns det som) innan barnen är inne på sin 4:e omgång kläder.
Fanny börjar sakta med säkert bli av med blöjan. Men sen kommer det bakslagsdagar och det slutar med att tvättmaskinen går på högvarv, och man ligger back igen.
 
Igår, var vi till min fader på farsdag. Jag hade gjort chokladbiskvier. För det är pappsens och Fannys favoriter.
Av mig och Josse fick pappa den nya Kepler boken. Och jag och mamma får vänta hungrigt på att han ska ha läst ut den så vi får låna den sen. Späääääännande!
Har tre favorit författare som jag slukar varje bok av. Men nu har jag läst allt i princip. Och vet inte när det kommer flera böcker. Jag blir frustrerad och får leta andra författare. SUCK.
 
Strax dax för lunch. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela