Ida Henriksson

Det kliar i fingrarna...

Publicerad 2012-11-02 11:17:06 i Allmänt,

 
Jissess vilket shopping sug man får när man ramlar över dessa skönheter.
Får tänka att det snart är jul, och jag får önska mig...
Annars brukar jag aldrig veta vad jag önskar mig. Man har ju blivit så gammal att man i princip handlar allt man behöver själv. Men sen ramlar man över några godbitar, som man kan tänka sig att få i juklapp.
Vill så gärna byta ut min schabbiga ikeakoppar mot lite roliga koppar.
Har ju mina älskade greengate. Som jag försöker använda flitigt när jag får besök.
Men sen den här vardagslyxen.. ja då kan jag tänka mig att använda dessa!!!
 
Just detta mönster står mig kärt om hjärtat(förutom prickar då).
Men ååååååå geeeeeee miiiiiig nuuuuuuuu!!!!!
Kärlek, kärlek kärlek.
 
Igår var vi en sväng på loppis, och jag fyndade lite retro-juldukar, vinylskivor, och ett bord.
Bordet har jag inte på bild, för det ligger kvar i bilen. Och bilen har Linus till jobbet.
Loppis piggar upp vilken gråvardag som helst. Särskilt den jag är till... Jag är en given stammis där.
Helst ska man åka dit en gång i veckan, så man är med och tampas om godbitarna.
 
Tyvärr finns det så mycket loppisar/second hand här omkring där det mest är skit, och det gamla vanliga.
Men den här som jag är till. Det är mer noga utvalt vad som finns med. Och dessutom är det öppet jämt.
Och det är ett par(?) som rår om det, och de är så himla snälla och trevliga mot både barn och vuxna.
En av vinylskivorna är min favorit berättelse av Astrid Lindgren - Ingen rövare finns i skogen.
Och den fick Fanny av mig. :)
Mönstret på den duken längst till höger får mig att relatera till Dunderklumpen(lite ialla fall).
Äääälskar färgerna!! <3
 
Nog för mig nu. Ska snabb duscha, och göra mig ordning. Laga mat. Och raffsa ihop lite blöjor och annat.
För vi ska åka till min moder en sväng. Ska kolla in Primas nya butik bl.a. Och sen ta en fika på Wiener. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela