Ida Henriksson

5 saker ni (kanske) inte visste, onödigt men oh så intressant!

Publicerad 2012-11-09 22:03:49 i Allmänt,

Har blivit populärt bland bloggar att lista saker och ting. Och denna lista har jag sett liknande av hos fler bloggare.
Men senast hos Caroline Dahlén. Och jag tänkte det kunde vara kul att skriva den själv. 
Listor som dessa kan säkert göras milslånga. Men va tusan lite hemligheter ska man ha också! ;)
 
Så nu är det bara att läsa och begrunda :) Allt kanske inte är skit intressant. Mer kanske onödigtvetande. :) 
Men det är kul ju. Ni har väl hört de programet på P3, Onödigt men Oh så intressant. Bästa programet på radion!!!
 
  • Jag heter Gudmunds. Precis som min mamma, moster och syster.. Och såklart mina döttrar. Det är efter gården mamma är uppvuxen på i Malungsfors. Den heter Gudmundsgården. Förut tyckte jag inte om det, men nu gör jag det. Det är fint. :) Och lite annorlunda. Det är ju sällan man möter någon som har ett gårdsnamn i sitt namn. Så jag heter så fint; Gudmunds Ida Emila Henriksson.
  • Jag har väldigt låg stresstålighet. Och stressar gärna upp mig för det minsta lilla. Fast med jobbet är det annorlunda. Då koncentrerar man sig på något helt annat än sig själv. Men rent privat är jag inte stresstålig alls.
  • Jag har bestämt mig för att alltid läsa klart en bok hur dålig den än verkar. Även om det tar veckor eller månander att ta mig igenom, så ska jag läsa klart. Och så får jag bestämma mig för sen om den var bra eller dålig. Tänk så många böcker som varit bra när jag väl läst halva boken!
  • Jag älskar att känna att jag slutfört något. Bok, målning, städing, jobb, eller liknande. Jag vill gå därifrån och känna mig färdig. 
  • Har super svårt att måla inför andra. Vill helst vara helt själv. Den ENDA person jag verkligen målar/målat inför är Linus. (Mina barn räknas inte för de förstår inte riktigt). Jag vill visa när det är färdigt, inte innan. Och särkilt inte när jag skissar på något nytt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela