Ida Henriksson

Torsdagen den 1 Mars 2012

Publicerad 2012-03-01 09:54:09 i Allmänt,

Äntligen mars. Känns som man trillar på rätt sida av året. Trots att vintern kanske inte riktigt är slut.
Men vi har klarat av de två mörkaste, dystraste och jobbigaste månaderna.. Och galant denna gång.
Jag kan lätt tacka Iris för det. Hon har upptagit min tid helt perfekt. Kan säga att det är faktiskt riktigt bra att få bebis mitt i vintern. För tiden går så mycket snabbare då... Bebisbulan ni vet!

Jag kan säga att NU börjar min lust och glädje komma tillbaka. Klart att jag varit glad och jag har inte varit särskilt depp. Men den här energin som ger en glädje och lust. Glädje och lust som ger energi.
Igår gick jag som en tornado i huset. Men det var väl mest Fannys sovrum som fick sig en omgång.
Vi har ju ordnat ett lekrum på nedervåningen för att slippa dra leksaker upp och ner, ner och upp.
Vilket visserligen händer ändå men inte i lika stor skala som om alla leksaker skulle ha sin rätta plats där uppe.
Vi tillbringar ju mest tid här ner. Då alla leksaker är här nere, så har jag haft noll inspiration för vad som skulle kunna göra hennes sovrum mysigt och fint.
Men igår lossna det och inget är ny-köpt. Utan allt hade vi...
Och det blev så bra, så fint. Inte för gulli-gull och för barnsligt. Det är tufft och snyggt. Fanny var hur glad som helst när hon kom hem. Jag som hade tankar på att tapetsera om innan jag gjorde något men det bev riktigt bra ändå.
Tapeten är lite ljust blågröngrå. Med en stor silverstjärna på ena väggen. Resten av möbler och detaljer osv. går i rött svart och vitt. Och jag bara älskar det. Tror vardagsrummet kommer bli något liknande.. Kanske ialla fall.

Jag planerar och gör ritningar och drömmer. Jag mår så bra! Det känns bra innifrån och ut. Jag har lett mycket mer än vad jag gjort de senaste månanderna. Jag skrattar mer. Så hä rbra har jag nog inte mått på jag vet itne hur länge. Det är underbart, och jag njuter varje sekund. KLart man är lite rädd för att det inte ska vara så länge.
Men det är häftigt med denna känsla. Upprymd och mycket lättare. Trots att det är gråtrist och dimmigt ute.. Jag bryr mig inte. Det är ju rätt ljust ändå.. Jag längtar tills man får plantera de första vår blommorna i krukor och pryda trappen. Jag längtar efter massor av saker som ska göras under vår sommar och höst..
Jag ser fram emot vad året har att erbjuda mig!!!! Hoppas detta smittar av sig på andra...

Nu ska ja måla klart en bild. Ja förresten har ni varit in och kikat på Rat Roden jag målade åt en kille.
Kolla på Artbyida.. Han blev förresten väldigt nöjd och kommer kanske beställa mer bilder framför.
Jag blir stolt över mig själv. SÅ kul att han gilla den..

Nu ska jag dricka kaffe och vila ögonen på Iris som vilar i soffan.
Sen blir det några timmars röjj..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela