Ida Henriksson

En solig Fredag!

Publicerad 2012-03-02 15:53:30 i Allmänt,

Just nu är Linus till VC för att ta hals prov. Fanny är riktigt förkyld nu. Och vi vet ju att
de drar på streptokocker i och med att svärmor har kollat dem.
Så det blir nog pencillin för deras del.

Förövrigt idag har jag dolat på altanen. Har stått mycket toma kartonger osv som vi inte hunnit
får iväg efter flytten. Har varken funnits tid eller ork. Men idag tog jag det. Så det är bättre ordning där nu.
Ska elda upp skiten som ska bort!
Hängt tvätt ute också. Har ju varit 14 plus i solväggen här. Satt ute och njöt med en kaffe kopp också.
Himla skönt!!!
Så man har fått sig en stor dos frisk luft idag. Känner mig nöjd. Iris har sovit gott i vagnen så hon njöt nog också.
Fanny var svårare att få med. Och eftersom jag inte orka bråka om att få på ytterkläder fick hon vara inne tills hon ville ut själv. Onödigt bråk är inge kul alls.
Hon var ute två gånger. Inte illa pinkat ialla fall. Hon var så nöjd inne själv. Och inge hyss vad jag vet än har hon gjort. Linus sluta tidigare idag och har också pysslat lite ut. Han håller på ute i Ladan/ladugårdsdelen och rensar upp.
Mycket gammalt skit. Det är skönt att kunna vara ute nu och inte frysa arslet av dig direkt.
Och jag bara älska att få sitta I FRED och njuta av solen utan massa grannar som glor direkt man sticker näsan utan för dörren.
Bara må gott. Inte konstigt att jag mår så bra som jag gör. Jag trivs här. Trots skavanker och lite som ska göras på huset. Orkar liksom inte hänga upp mig på det. Vi tar saker som det kommer. Jag njuter fullt ut.
JAG ÄLSKAR ATT BO I HUS! Värt varenda krona kan jag säga. Inte ens att badrummet är litet stör mig.
Det stör andra mer tydligen men... Det är vi som bor här och det funkar hur bra som helst ändå.
Nemas problemas...
Så länge det funkar varför stressa att göra en massa saker. Herregud!

Nej nu snart kommer väl Linus och Fanny hem från VC och vi ska åka och handla!
Imorgon ska Josse och Jonatan komma på besök!
Jiihuu. Får se om jag orkar hålla mig tills imorgon eller om jag ska kika in en sväng sen :P

Hoppas det blir lika fint hela helgen. Då blir det mer kaffe i solen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela