Ida Henriksson

Sommaren är kort!

Publicerad 2012-07-21 23:09:00 i Allmänt,

Halva sommaren har gått, och jag vet inte vad jag har att säga om den.
Man har så höga förväntningar på bra väder och allt man ska göra.
Det är väl just därför jag avskyr sommaren. Man blir bara besviken.
Jag älskar hösten innerligt, när den friska goa luften kommer. Och man fortfarande kan gå utan jacka.
Men en varmare tröja och mysa runt.
Jag minns hösten jag väntade på att Fanny skulle kika ut. Den veckan hon kom till världen var det strålande sol.
Lite kyligt men oj vad jag njöt. Det är en av de bästa veckorna i hela mitt liv.
 
Just nu är jag trött på att alltid får höra saker vi inte gjort trots att man blir tillsagd att ta en sak i taget.
Usch.
Tänk om man kunde flytta hus och tomt till någon annan plats i sverige och starta om på nytt.
Men samtidigt är jag för hemmastad och trivs innerligt här.
Skog måste finnas och lugn.
Vilket små orter som Torsby har att erbjuda. Skulle ALDRIG i mitt liv bo i en storstad igen..
Nej 3 år räckte för mig.Nej tacka vet ja skogen.
Men alla är olika och det är så det ska va. Men önska lik som att jag accepterar att folk älskar stora städer
att andra accepterar mig för att jag är den jag är och vill bo just här.
Att jag skänker mitt liv åt familjelivet. Och kärleken till att måla.
Mitt sätt att leva osv.
För alla har väl rätt att vara och leva precis som man vill utan att de ska pekas ut vad som är rätt och fel.
Behöver jag råd och hjälp ber jag om den. Sen vill jag göra som jag vill!
Vi ska leva som vi vill!
 
Nog om det. Har tillbringat större delen ensam hemma med sovande barn.
Linus har varit på firmafest(typ), Det har varit gött. Sett på film och målat tagit mig några glas vin.
Pussvinet som det numera får heta. Emma tipsa om Kizz vinet. Det var gott.
 
Alla gräving för denna vecka är klar, avlopp och parkering. Lite mera väg grus behövs till parkeringen men,
det finns att ta av här hemma också. Lite små grejer som har med gräving att göra som kanske ska ordnas till i år om svärfar har tid.
Men det som skulle bli gjort är gjort. SKÖNT.
Det kommer bli bra när gräset växer och spirar igen.
 
Men nu blir det sängen.... GODNATT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela