Ida Henriksson

In the middle of the night

Publicerad 2012-07-09 00:18:38 i Allmänt,

Bör gå och lägga mig nu.
Men är aningen frustrerad eller något liknande.
Har testat att måla, med en helt annan teknik med akvarellfärgerna än vad jag är van vid.
Men en teknik som färgerna är avsedda för,  vått-i-vått.
Vet inte om jag älskar det eller hatar det?! Det enda som är rätt spänannde är att du vet aldrig hur det slutar.
Fast det vet man väl aldrig?! Med vått-i-vått får färgerna sträcka ut sig som de vill liksom till skillnad från hur jag brukar måla. Visst använder jag den våta teknikeni partier i mina bilder, men inte ens 50% är det.
Just därför testar jag mina gränser. Utforskar.
Vad som gör mig mest frustrerad är att jag kan inte bestämma mig för om jag gillar det.
Jag gillar när andra gör det. Men är det min stil?
Hm tål att tänkas på. Och är väl värt att försöka fler gånger än ikväll antar jag. Är trött nu faktiskt, kunde nog ha lagt mig vid 18-19.00, men då vaknar jag någon gång inatt och inte kan somna om.
Har testat det förut!
 
Ska gå upp och läsa lite, och försöka slappna av. Det är något som gnager i bröstet.
Känner igen det, men kanaldrig riktigt sätta fingret på VAD det beror på.
 
Jagar ramar lite försiktigt. Har mycket små ramar. Men målar ju mest A4 och A3.
Någon som har några till övers? Vad som helst, med glas i!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela