Ida Henriksson

Det här med nyårslöften..

Publicerad 2012-01-02 18:00:19 i Allmänt,

Läser en hel drös med bloggar. Man summerar året.
Men det är inte så många som nämner sina nyårslöften.
Har sett några på facebook.
Många är väldigt snart lika när man börjar disskutera dem.
Jag har egentligen aldrig haft något riktigt nyårslöfte. Det var väl en gång när jag
var less på att inte ha en kille typ :) Det var längesen jag hade det. Men det funkade
jag blev i lag med en några månader senare.
Men annars är det väl lite halvhjärtade försök om att bli nyttigare osv. Och vem har inte sagt det?
Mitt första nyår med min stora kärlek, the love of my life. Mannen med stort M.
Linus ♥ Så var det mer en önskan vi båda hade. Och det var ju att bli gravida.
Vi hade ju redan börjat försöka innan nyåret.
Men vi hade väl aldrig trott att det skulle gå så fort heller. Men den 16 Januari 2009 fick vi ett mycket glatt besked.
Och cirkus nio månader senare kom lilla fröken.

Ja i år då? Gravid är jag redan, hus har vi nyligen köpt. Ja i år ska jag ha ett måbra år.
Jag ska göra sånt jag mår bra av. Jag ska träna på att måbättre.
Det ska vara ett år för både kropp och själ. För 2011 har varit en aning jobbigt. Även om
det har varit många bra stunder också. Men det är nog inte mitt tipp-topp år.
Nej 2012 blir ett år att repa sig, sträcka på sig, och må bra. Jag ska skratta mer.
Och njuta mera av livet...

Låter inte det okej?

Jag tror det! Men inget ska pressas fram utan ska ta det dag för dag och i lugntakt.
Rom byggdes inte på en dag.

Ja inget klart nyårslöfte direkt. Men ett helt okej faktiskt.

En som fått mig skratta många gånger är Kalle, från Kalle & Hobbe :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela