Ida Henriksson

Snart är de jul.

Publicerad 2012-12-18 19:14:40 i Allmänt,

Usch dagarna rasar iväg. Har det ens varit 1 decmber. Trornästandet blev den 13:e och Lucia direkt. Sen jul efter det. Rätt så stressande. Och så ska man hinna och njuta och må gott också.
Förmodligen blir det så lite av den varan.
Hörde på radion här om dagen att majoriteten av svenska folket mår riktigt dåligt runt jul, pga stressen.
Och jag förstår det. Hur mycket man än försöker förbereda med julklappar och annat så är det alltid stressande.
Vi kommer knappt vara hemma. Man ska runt till alla. Vilket kan vara riktigt påfrestande, särskilt med två små barn. För det är juintebara att åka. Man se till att få med allt som behövs, extra kläder, blöjor, våtservetter, salva, kanske en pyjamas om det blir allt för sent. En vagn om den minsta blir trött och grinig. Och samla ihop alla julklappar i olika högar som ska med till olika ställen.
Sen när man varit till det ena stället, skaman packa ihop allt och åka hem för att riva av barnen kläder och natta dem. Sen förbereda för nästa dag, för att sen göra samma procedur igen.
Jag slår vad om att när vi väl ätit maten på julaftonen somnar jag och Linus med huvudet på faten.
Varför ska det vara så slitsamt. 
 
Men det blir säkert bra allt tillslut. Men så här innan...
Man vill ju att det ska vara fint här hemma också. Att man ska hinna med lite mys, och njuta lite.
Vi får se hur det blir med de.
Vi har tre ställen att vara på iår, och de går i följd med start på lördag.
Efter jul ska jag försöka få tid att träffa syrran litegrann utan med allt julrelaterat.
Bara dricka kaffe och prata.
Sen ska jag ha någon dag då familjen, jag, Linus och Fanny och Iris bara är ensamma. För helgen innan nyår jobbar jag förfullt! 
 
Skit trist inlägg, jag vet.. Men det känns bättre att skriva av sig lite!
Så snart barnen somnat, ska jag göra ett ryck här hemma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela