Ida Henriksson

Med ena foten i graven..

Publicerad 2012-12-11 00:06:15 i Allmänt,

..Tror nästan bloggen dör en långsam och plågsam död. Eller jag vet inte. Har så fruktansvärt lite att skriva just nu.
Och har en massa annat att dola med.
Känns som om det blir samma trams var eviga dag.
Målar på kvällarna(de dagar jag har lust) och har fullt upp med barnen på dagarna.
 
Just i denna stund målar jag på en beställning(ett porträtt). Hoppas innerligt att det ska bli bra.
Det mest utmanande är att jag har inte målat ett porträtt på beställning.
Jag har ju målat många porträtt men då har jag valt själv vem eller vilka som ska målas av.
Det är svårt när man vill få det så likt som möjligt och samtidigt få bilden att representera mig.
Utan att man ska minska önskemålen inför porträttet.
För samtidigt så kanske inte ett önskemål inte funkar, då får man göra det bästa av saken...
Hoppas att hon som fråga om målningen kommer bli nöjd. 
 
Jag vet inte ens om jag någonsin blir klar. Då jag aldrig lovar något att det ska bli bra.
I och med att jag är ovan. :)
Så det är väl mest på prov fortfarande!
Men nu lämnar vi detta!
 
Idag har vi inte gjort så mycket här hemma, det rullar på i det samma hela tiden.
Har endast varit iväg med Fanny till Pappa-Emma så hon fick klippa sig.
Så nu är hon så himla fin i håret, passar bra inför Lucia och Jul!
Har fixat det sista för Lucian, lite lampor. Hoppas att kronan ska ha alla lampor lysande till firandet.
Vilket jag kämpat med idag. Den har ju några år på nacken. Nästa år tror jag att jag köper en ny.
Då har man ju också två små pigor som ska lussa och förmodligen se likadana ut.
 
Julen står för dörren. Och jag lääängtar så hemskt mycket då Josse kommer hem. Jag längtar jag längtar jag längtar... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela