Ida Henriksson

Inget fan av mattor.

Publicerad 2012-12-12 17:56:27 i Allmänt,

Jag(vi) har väldigt lite med mattor hemma. Jag tycker egentligen det är fint, och det blir mer ombonat.
Men så himla mycket neklare utan mattor också.
Har säkert skrivit detta förut.
Men vi tar det igen.
 
Matta i hallen är totalt dödsdömt tycker jag.
Är inget annat en lortsamlare. Och när man har barn som kutar in och ut med skor på...
Vilket också en annan gör. Så skiter vi i mattor nära dörren.
Försöker uppfostra mina barn att man inte går in med skor varken hemma eller hos andra.
Skorna ska stanna i hallen.
Men inte så lätt när de är små.. Men snart kan de!
 
Ja åter till mattor. Iris som fortfarande tycker det duger att hasa runt och inte gå tycker mattorna är rent av förjävliga och bara ivägen när hon ska fram. Ja då är det ju lättare utan.
 
Nu har vi plockat fram några för att det är kyligt efter golven. Får se hur länge jag står ut(eller Iris).
 
SKulle vilja köpa nya mattor. Har mest ärvda. Och inga är särskilt snygga. Tyvärr är mattor så dyra. Men jag lägger inte vad som helst på golvet.
Men när barnen blivit större så ska jag ha en kohud i vardagsrummet. För det är ju hur fint som helst.
En svart och vit, eller flerfärgad.
 
I köket skulle jag vilja ha någon av dessa plastmattor..
Det liksom gör inget om man spiller på dem. Inte som med tygmattor(av någor slag).
Bara att spola av typ.
 
Ja och där kommer man ännu till ett minus att ha mattor, om de inte är små.
OM de bli skitiga ja då ska de lämnas till någon som har en mega-stor-tvättmaskin eller
till en mattvätt. Men hur ofta orkar man bängla iväg dem till sånt???
 
Men när barnen blir mer "rumsrena" då ska jag lägga mer pengar på mattor.
Tillsvidare får de vara brist på det här hemma!!!
Så nu vet ni varför det inte finns några när ni är här och hälsar på!! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela