Ida Henriksson

Fredagen den 7 December 2012

Publicerad 2012-12-07 11:03:53 i Allmänt,

EN kanna kaffe håller på att rinna ner i halsen. Försöker orka göra något.
Ska hets plcoka lite innan jag måste hets duscha. Innan jag ska hets laga mat och sen hets äta.
Sen hets fixa innan Linus kommer hem. Sen skynda att göra mer mat. Och sen kommer Barnens farmor.
Sen iväg på Julbord.
Och jag som inte har min bästa sida idag. Har varit relativ pigg i veckan, fick ett bakslag idag.
Typiskt. När man som mest behöver energi, så kommer den på fel dag.
 
Har svårt att slita mig från soffan. För att jag och barnen sitter nästan på varann och tittar på tv. Och det är sååå mysigt. Trots att soffan är mega stor, så sitter vi här och knör.
Det blir så där gött varmt i kroppen när barnen är nöjda och mys sjuka! Mammahjärtat slår hårt!
 
Fanny är också mega lyckig för att det snöar. Och hon har längtat efter snön, och nu är den äntligen här.
Sen i sommras har hon pratat om snö, och att hon vill åka skridskor.
För några veckor sen när första snön försökte få fäste på marken så var hon så lycklig med efter bara några timmar var det blött, blött blött. Ingen snön kvar alls.
Då sa hon besviket - Mamma, jag saknar snön!
Önskar faktiskt jag kunde trolla ibland. Men som ett brev på posten ligger det redan mängder på marken...
 
Dags att kånka vikttvätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela