Ida Henriksson

Citat eller talesätt

Publicerad 2012-12-12 17:42:08 i Allmänt,

Det finns bra och dåliga talesätt, men mina favoriter finns här nedan..
Försöker att låta alla vara olika.
Men när folk måste påpeka för mig att det ska vara på ett visst vis så tröttnar jag.
Kan de inte acceptera mig har jag verkligen ingen lust att acceptera dom.
Så är det bara. Och det kan vara allt från att vara som människa till en hobby..
Ja ni fattar.
 
"Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter"
Är ett bra talesätt.
 
Eller (som jag faktiskt hörde på Disney kanalen alldeles nyss):
"Om man inte kan säga något snällt, säg inget alls."
 
Det finns så himla många som gör så. Som inte har någon känsla över vad som är rätt eller fel.
Som bara måste hävda sig eller göra sig märkvärdiga på andras bekostnad.
De värsta människorna jag vet. 
 
Eller präktiga mammor som vet allt och gör allt enligt någon förbannade regelbok(som inte existerar).
Och som gärna talar om för andra att det ska vara si eller så.
"Sköt dig själv och skit i andra" ; säger jag!
 
Finns många slags människor och alla kan man inte tycka om. Men de vore lättare att acceptera och respektera dom om det tänkte efter lite mer innan handling.
 
Eller vad säger ni?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela