Ida Henriksson

Äntligen Snö!

Publicerad 2012-12-05 10:45:05 i Allmänt,

Det har varit så fruktansvärt kallt i flera dagar, men igår gick tempen ner och snön kom.
Det blev så mycket ljusare, vilket är hur gött som helst.
 
Idag blir det inte så mycket gjort när Fanny är på dagis. Sitter just nu och håller tummarna för att Iris vill ta sin tupplur, så jag kan duscha. Och sen ska vi iväg på utvecklingssamtal på dagis.
Har varit hel virrig gällande den tiden(utvecklingssamtal). Trodde det var i måndags fastän jag skrivit onsdag i almenackan. Men antar att när vi skulle boka in tiden så pratade fröken åt Fanny om en måndag.
Ja det är inte lätt att hålla alla hästar i hagen jämt. Ibland rymmer det någon sate!
 
Iris har åkt på en riktig dunderförkylning. Sent igår kväll hade hon temp på 39 grader.
Troligtvis har hon haft temp hela dagen. Men den förbannade örontermometern fungerar inget bra på små barn då de har så trånga hörselgångar. Så fick köpa en vanlig termometer i stället. Tur nog kostar de inte skjortan och de finns på Toria att köpa. Slipper man det usla apoteket.
Idag är hon mycket piggare, minus ögoninflamationen och snoret som står som en 11 under näsan och hostan.
Blir hon inte sämre så kanske jag slipper åka upp med henne till sjukhuset.
De gör ju oftast ingeting iallafall. Men fortsätter hon ha temp då får jag nog ta och åka.
 
Men det märktes så väl att det var bättre på morgonen(trots igen klibbade ögon) att hon var piggare. För hon for runt efter golven och log. Igår log hon en enda gång. Och var ledsen och gnällig, vilket hon aldrig är annars.
Jag tror hon har gallskrikigt 2-3 gånger sen hon föddes. Nöjdare unge får man faktiskt leta efter.
Lite gnöl och gnäll kan man höra men inget mer. Och det är oftast för att hon är hungrig, vill byta blöja eller är trött eller bara famnsjuk.
 
Nog om det. 
Hoppas nu att de sista juklapparna jag beställt ska trilla ner i postlådan. Så det får vara ur världen.
Total ide torka iår. Men det blir nog bra ändå.
Sörjer en julgran.. Eftersom vi ska strunta det iår då Iris säkert river den.
Bättre att ta det nästa år i stället! Så nu har jag tagit fram min gamla mini-plast-gran. Pimpat om det lite och placerat den i hallen. Blev jätte bra, och Fanny tycker den är toppen fin med alla olikfärgade lampor. Jag håller med henne fullkomligt. Och granen ger mig julkänslor som inget annat. Påminner mig om julen som liten.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela