Ida Henriksson

I just wanna lay in my bed

Publicerad 2011-09-07 11:13:04 i Allmänt,

Värken håller i sig. Men inte lika illa än som igår eftermiddag.
Men jag hoppas inget än. Alltså på att slippa ha ont.

Ringde min Barnmorska på MVC idag för att få moderskapsintyg.
Hon var rent av irriterad av att jag ringde. För det första så angriper hon mig om att
min journal är borta. Jag svarar ju att jag fick den när jag skulle ner till k-d på UL.
- Ja men vi har ju inte fått den tillbaka. svarar hon.
Men när jag fick den av henne i sommras så sa hon till mig att du kan ta med den nästa gång vi ses.
Ja och det är ju inte förns nästa vecka. Det borde hon veta. Jävla virr-panna.
Så fråga jag om moderskapsintyg så jag kunde skicka in ansökan om havandeskap.
- Den ger vi ej ut förns i vecka 25.
Jo jag vet det, men papprena till FSK ska ju va inne snart.
- Ja min vi ger inte ut det utom i speciella fall.
Hon liksom snäste ut detta. Hon tyckte nog att jag var puckad typ. Tack!
- Ja hur mår du då, frågar hon mig.
- Bra nu förutom att jag har så ont av foglossning.
- Ja det är så.
Men det var ju du som fråga hur jag mådde. Fråga inte om du inget vill veta. Hade jag lust att säga.
Jag kände bara att jag orka inte käftas med henne.
Jag lyckas alltid få de mest knepiga barnmorskorna.
Den förra jag hade kollade inte ens på mig när hon talade till mig. Hon titta typ en halv meter vid sidan om mig.
Man hade god lust att säga - Här borta är jag!!

Trött blir man. Och funderar på att byta. Men samtidigt känns det skämmigt liksom.
Nej usch. Jag får väl härda ut antar jag.
Hoppas jag inte behöver gå så ofta alls till henne. Det är tur att det är mindre besök nu än första graviditeten.
Jag tycker att när man jobbar som barnmorska så ska man vara lite mera ödmjuk och stödjande.
och absolut inte verka hyper irriterad för att man ringer och frågar. Och när man ens i frågasätter något så blir de
ännu grinigare. Nej tack det klarar jag mig utan.

Nog om det, jag ska ju till henne nästa vecka. Så vi får väl se vad hon säger då!

Ska försöka pallra mig till jobbet i eftermiddag ialla fall. Fastän jag inte känner mig 100.
Det är typiskt när det ena problemet är uppklarat så kommer det nya. Som ett brev på posten.
Jaja.

Nu till något roligare. I måndags började jag måla på en tavla som jag borde kanske ha gjort klartför evigheter sen. Men har varken haft ork eller lust. Men nu, nu nmälar jag för fullt.
Var nog lite trött också igår för när jag skulle skriva in en text på tavlan så hoppa jag över en hel rad.
Bara att sudda och börja om antar jag.
Men det går bra ialla fall. Och jag känner verkligen att detta kan bli bra!!!!
Hoppas bara chefen blir nöjd över den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela