Ida Henriksson

Söndagen den 6 November 2011

Publicerad 2011-11-06 20:38:51 i Allmänt,

Jag är nu så trött på att det är mörkt ute dygnet runt. Och att det hänger regn tunga moln på himlen.
Att det känns som om hela världen har tappat färgen och är på väg att gå under.
Nej fy för det här vädret. Jag har hellre 15 minus och 2 meter snö.
Det blir ju ialla fall ljusare med snö på backen.

Har rensat lite idag bland papper. Vilken underbar känsla det är när man inser att detta behöver jag inte längre och får slänga MASSOR. Särskillt när jag kan riva sönder endel jag målar men inte blivit klar med. Som har legat på hög as länge. Har säkert rivit sönder 15 bilder eller nått liknande.
Sååå nu känns det lite bättre.
Att det kan vara så frigörande att riva sönder saker!

Har även ägnat mig åt en favorit syssla. Sortera pennor i olika glas. Nu inte i färgordning eller liknande.
Men färgpennor för sig och "finpennor" och bläckpennor och penslar såkklart.
Allra soligast är att ordna i stolek och färg ordning men dett duger allt för väl.
Linus tycker jag är lite knäpp av att jag kan sitta och sortera på det viset. MEN det är väl en skada.
Haha Älskar när saker med färger ligger i "rätt" färg ordning.

Fröken har varit på så gott humör i helgen. Sovit bra både på dagen och om nätterna.
Känns underbart när det är så. Igår kväll var vi en sväng förbi hos mappa.
På tvn gick det något barnprogram, liknande allsång på skansen. Fanny var salig och dansa om en tok med sin mormor. Himla roligt att se. Och hon sjöng och klappa händerna och ooooade.
Ja så det har varit en bra helg faktiskt.

Ska fortsätta lite med städningen och rensandet i morgon när lilla fröken är på dagis.
Vad mer dagen bjuder på vet jag inte än. Skönt att inte ha några måsten heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela