Ida Henriksson

Du och jag är samma sort, fast jag är lång och du är kort

Publicerad 2011-11-04 22:47:07 i Allmänt,

Har varit lite glest mellan inläggen här. Men det har varit lite att förtälja.
Men ändå har jag haft rätt så fullt upp.
Visserligen är jag hemma nu mera och har mycket egen tid när fröken är på dagis.
Ändå får jag inte tid eller lust att publicera något här.

I alla fall, har målat mycket. Eller ja, försökt. Har varit lite små trögt. Men det är det som sagt
periodvis. Antingen är det bara att vänta ut eller så får man helt enkelt slåss med näbbar och klor för att
komma över spärren.
Och det är väl lite det jag gjort.
Men blir lite impad av mig själv faktiskt. Har nu klarat av flera "beställningar" och önskemål om tavlor.
Så trots att jag sagt att jag inte gör något på order så har jag testat. Och det går väl riktigt bra.
Men något jag inte än kan ta på mig är att göra porträtt av någon jag känner än. Med tanke på att jag inte riktigt känner mig helt 100 med det.

Såå beställningar utöver egna porträtt kan jag nog ta för mig.
Som ex. Mamma frågade om jag kunde måla en tavla i gråtoner i A3 storlek. Gärna ett ansikte.
Ja det gjorde jag i princip direkt. Kul var det också.
Det måste nästan vara några riktlinjer om vad som önskas. Men inte helt och hållet begränsat liksom.

Så är det någon som kanske har en önskan och vill sätta mig på lite prov. Är det bara att hojta till!!!
Helst önske mål om tavlor... OM jag får önska lite ;)



(En gammal bild jag målat.)

Kommentarer

Postat av: Victoria

Publicerad 2011-11-05 08:40:17

du är verkligen duktig Ida ,du målar så speciellt.



Tänk va kul det vore om du kunde & orka måla nåt på lilla Julia i porträttväg ?

men kanske du inte hinner innan den lille ?

kramisar

Victoria

Postat av: Eriiza

Publicerad 2011-11-11 21:57:19

Wow, du är galet begåvad, vackert ! =)

Förresten, din bakgrund är lite jobbig när den rör sig, då man scrollar nedåt, kan du göra den stillastående istället ? =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela