Ida Henriksson

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Publicerad 2011-11-29 20:56:53 i Allmänt,

Vilken ur mulen dag. Fy vilket väder alltså.
Dagen börja med att skjutsa Fanny till dagis. Gick utan problem.
Skulle vid 11.10 vara hos BM för kontroll, plus lite provtagningar.
Men BM blev inte så nöjd över mitt sockervärde och inte heller mitt tryck.
Dessutom hade magen växt lite mer än vad kurvan krävde.
Hon ringde ner till K-d för att rådfråga om jag skulle komma.
Men de ville att jag skulle göra en glykosbelastning. Men det vägrar jag.
Jag var i väg på det när jag gick med Fanny men jag klara inte ens dricka ett glas med
sockerlösning. Och så skulle man dricka en hel liter. Nej fy i helvete.
Såå hon fick ta och rådfråga en doktor och skulle ringa mig lite senare.

Jag han inte mer än 2 min från Sjukhuset, då blev jag stannad i en poliskontroll(för första gången).
Då i samma veva ringer BM. Typiskt. Kontrollen gick hur fint som helst.
Inte full och körkortet var prima :)
BM ringde än en gång och bad mig komma tillbaka. Bara att vända det.
Väl där, igen, talar hon om för mig att hon vill skicka ner mig till Spec. i Karlstad.
Suck. Typiskt.
Ja så det var bara att ringa Linus och tala om. Sen ordna barnvakt.
Och vi for ner.
Lite smått hysterisk var man efter detta beslut. Visste inte om jag kunde bli inlagd eller så.
Risken fanns ju om det var så att det var illa?!

Blev väl mottagen i Karlstad och fick först gå på ett ultraljud för att kolla fostervattensmängden, och
hur stor bebisen var. Men allt var bra, inga konstigheter alls.
Sen blev det CTG-kurva. Låg i ca 45 min innan maskinen var nöjd. Fick dricka röd saft för att bebisen skulle
komma i gång lite. Men det såg också bra ut enligt doktorn. Och mitt tryck var inte så illa som min BM tyckte.
Förmodligen är hon för snabb med att ta trycket på mig. Hon låter mig inte vila tillräckligt länge.
Ja och svullnaden i händer och fötter är ju som det är. Men han rådde mig till mycket vila.
Så jag fick åka hem. TUR.
Hade inte direkt sett fram emot att stanna.

Så allt är bra ialla fall. Det är väl bättre att vara på den säkra sidan. Dessutom fick vi se på ansiktet på bebisen.
Mun och näsa syntes tydligt!
Så det var roligt ialla fall. Och fick ett positivt besked om att huvudet ligger neråt och rumpan upp.
Och troligtvis kommer den inte klara att vända på sig. TUR!!
Ja så det var min dag det. Är tämligen slut nu.

Kanske inte världens roligaste läsning men.. :)
Ja hoppas dagen imorn blir bättre och lite lugnare. Behöver samla krafter till flytten som vi börjar med
på torsdag! :) Jihuuu

Ska slöa lite i soffan innan man flyttar sig till sängen. Hej så länge. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela