Ida Henriksson

Dyngkåt och hur helig som helst

Publicerad 2011-03-10 10:35:18 i Bok Tips,

Har börjat läsa Mia Skäringers bok nu.
Köpte den på årets bokrea. alla som såg boken blev lätt fnissiga över titeln.
Och tror att den handlar om sex.
Visst delvis men ur ett småbarnsmorsas perspektiv och om hur det är att ha familj.
Osencurerat och naket. Rätt in i hjärtat.
För jävla rolig och härlig bok.
Underbart skriven.

Och bör läsas av alla, särskillt er tjejer, mamma som tonåring, tant som 30 åring,
strikt som vild och galen. Passar alla :D
Den får alla att känna sig lite bättre till mods. Och se att allt är inte svart på vitt och hel glammigt.
Nej det kan vara helt förjävligt och äckligt jobbigt.
Inget hysch - pysch om att det är så enkelt att ha familj.
Ingen latte-springa-på-stan-shoppa-kläder-i-en-snygg-outfit-mamma. Utan rätt och slätt
så här är det, och så kan det vara. Jag är mig själv och ingen annan.
Ja svårt att förklara men läs den själv ovh känn igen er.
Handlar inte bara om småbarnsliv men om allt som vi går igenom. typ men mycket barn och familj.
Kärlek och sex.

Läs den, Läs den!

Har segat mig med typ två "kaptiel" varje kväll. Hade jag velat hade ja plöjt den på en gång.
Den som spar han har, eller? Eller så är den ur läst i helgen :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela