Ida Henriksson

Solen skiner...

Publicerad 2011-07-13 14:14:32 i Allmänt,

..men det blåser lite kallt.
Men man ska vara nöjd ändå. Och självklart är jag det.

Mina första dagar på semestern har varit bra. Och jag njuter så mycket jag kan.
Har inte gjort så mycket. Det enda var att Jag och Linus tog en tur till Karlstad igår.
Blev lite shopping. Inte så mycket men det räcker!
Drog en repa på stan först. Köpte lite kläder åt Fanny, ett par leggings till mig, en ny lampa
till Fannys rum mm. Jag tröttnade rätt fort på stan. Mycket turister men sen hatar jag rea.
Det är rörigare än vanligt i butikerna. Och många rycker hysteriskt i kläderna/grejerna osv.
Nej tack. Så efter lite mat fortsatte vi till Biltema och Toys'r'us. Linus skulle ha lite grejer till
folkracebils-bygget. Och jag var på jakt efter en liten keyboard åt Fanny. Och tur nog hitta jag en.
Har menat köpa en länge. Hon älskar ju musik och knappar.

Efter det blev det såklart Ikea. Menade mig inte köpa något direkt.
Hade spanat in en byrå rätt länge på datorn. Så jag skulle kolla lite hur den såg ut osv.
Det slutade med att den blev med hem. Nöjd som tusan. Blev också två ramar och två hyllplan med
konsoller. Så nu ska här möbleras om.

Riktigt nöjd med dagen igår. Kan vara skönt att komma iväg en sväng bara jag och Linus, även om det
bara är  till Karlstad.

Så igår kväll efter lite lirkande och bedjande hjälpte Linus mig att sätta i hop byrån.
Jag tycker det är kul att bygga ihop möblerna man nyligen köpt.

Ja så det var vår dag och kväll igår. Sov som ett litet barn på natten också. Toppen.

Idag började jag dagen med att dammtorka ur hyllan som ska flyttas in i Fannys rum.
Lilla fröken hjälpte till också. Efter det for vi ner till mappa för att låta hundarna gå ut en sväng.
När vi ändå var ute och åkte tog vi en tur till Bjälverud för att titta på hur långt Linus kommit med bilen.
Helst ville Fanny vara kvar men jag fick lyssna på modersinstikterna och åka hem med henne så hon fick vila.
Stämde tämligen bra :)

Ja så jag ska väl fortsätta med mitt stök och möblerande strax.
Så himla kul att möblera och göra om. Begrunda och fundera och kanske flytta lite till.
Japp det är min grej det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela