Ida Henriksson

Vilken jävla döperiod

Publicerad 2011-01-24 15:08:19 i Allmänt,

Varje vinter dör jag en smula alltså.
Nej fy för vinter. Jag tappar lust till allt. Nu vill jag ha vår.
Vill att krokusarna ska kika upp ur den frusna backen.
Och jag vill att solen ska värma upp själen. Sitta ute mot solväggen och dricka kaffe.
Slippa ha på sig vinterjackan.

Men jag har nu köpt en bukett tulpaner och låtsas att våren är här.
Jag trotsar promt vintern och använder mina nya vårskor.
Aaa Lovely.
Om det inte börjar bli vår nu, hur ska då snön hinna försvinna innan midsommar?
Jävla snö, och förbannade is.

Längtar tills man kan ta med Fanny ut i en tunn vårjacka och knalla runt på gräs och asfalt!
:) Jag längtart till våren av en annan sak också...

Nu ska jag pallra mig till köket och laga mat. Om jag får för Fanny?!
Hon r förkyld och så här på eftermiddagen börjar energin ta slut.
Vet ej hur jag ska göra om man ska ta en vab dag imorn, eller?
Hon är ju så hostig och tätt av slem och snor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela