Ida Henriksson

En Vecka!

Publicerad 2011-12-10 22:51:04 i Allmänt,

Nu har vi bott i vårt lilla gråhus en hel vecka. Känns som om det vore längre.
Trodde det skulle ta längre tid att vänja sig vid livet som husägare. Och vänja sig vid sitt nya hem.
Men icke jag fann ro direkt. Och det verkar Linus och Fanny också gjort.
Klart att man inte är van allt men det känns som hemma ialla fall. Det är huvudsaken.

Idag blev vi helt färdiga med lägenheten. Mamma har städat massor där. Jag har varit där och hjälpt till
både igår och idag med det jag kunde och orkade. Tack älskade mor för all hjälp med flytt och städande.
Guldvärt var det. Nu kan man lämna den bakom sig. Eller ja ialla fall så behöver man inte bry sig mer än
om det kommer bli en ny hyresgäst snart. Hoppas verkligen att någon kan ta den redan 1 Januari.
Så håll tummarna åt oss.

Ikväll har vi varit till Svärmor och ätit mat. Linus lilla syster Sophia var hemma och hälsade på så vi har haft en jätte trevlig kväll. Blev lite paket byten och prat. Fanny var så nöjd över allt hon fick. Vi med.
Ett helt lass med blöjor åt både Fanny och bebisen. Skööööönt. Sånt går åt.

Nu slappar vi i soffan. Har också nu sen vi kom hem slängt ihop en pepparkakskladdkaka.
Så man har något att bjuda Sophia och Thomas på imorgon när de kommer på husesyn :)

Jag har ialla fall haft en bra dag tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela