Ida Henriksson

VAB

Publicerad 2011-04-28 07:05:17 i Allmänt,

Det blir VAB dag idag. Fanny vakna med ett illvrål och har skitit ner sig något kopiöst.
Det blev en dusch för fröken och salva för en illröd rumpa. Stackars fröken.
Fin information va? Så jag misstänker magsjuka. Jag låg i det förra veckan, och det har
nyligen gått på dagis.

Det var en person som frågade var 5 minuters medtoden var, fick inte fram vem det var riktigt.
Och det handlade om när jag inte får henne att somna.
För att hålla pli på mig själv att inte kuta in och ut ur hennes rum. Kör jag med att först gå in, lugna henne.
Sen gå ut, skriker hon då får hon skrika i 5 min innan jag går in igen.
Och jag brukar oftast bara behöva gå in 2 gånger, sen somnar hon.
Har kört den sen ett bra tag tillbaka. Har funkat jätte bra för det mesta ialla fall.
Det är inte ofta som hon är vaken så. Men det händer ju.
I början kan det vara jobbigt. Det var det för mig.
Det var fruktansvärt att höra henne gråta och skrika.
Men nu är det inte lika farligt. Och jag vet att hon inte far illa.
Ett tips för föräldrar(och andra) som kanske har barn som vägrar sova.

Konstigt nog med denna morgon.. Jag har varit vaken sen halv 6 och jag har inte gått och lagt mig igen än.
Fanny sover på nytt. Men icke jag. Jag kollar för första gången på Vakna! Med the Voice.
helt okej program faktiskt.

Så nu ska jag slappa i soffan och må gott!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-04-29 13:53:39

sv: Jag troor inte det är samma lägenhet som du hade :) Men hon bor med en kompis i en tvåa, och det är i typ en källare på sundsta :)

Postat av: Electra

Publicerad 2011-05-02 14:00:43

Hej du vann voodoo dockan i min blogg ! Mejla din adress till mig snarast. [email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela