Ida Henriksson

Filmfantast

Publicerad 2010-09-16 21:28:15 i Allmänt,

Som många vet är jag ett stort fan av film.
Film, och böcker så klart.
Men film kan jag titta på när jag målar. De ger inspiration och en högmysfaktor.

Två av mina favorit filmer är "Miss Potter" & "Mr. Magoruim's wonder emporium".
Den sist nämnda är väl lite av en barnfilm. Men den är så mysig.
Full av färger och fantasi. Love it.

Miss Potter är en film om en kvinna som slår igenom som barnboksförfattare,
bland annat illustrerar hon sina egna böcker. Och det är för sina bilder hon är mest känd.
Man har ju läst några böcker som liten. Men en sak som fastnat på hjärnan.
Är musikalen om hennes figurer som för några år sen visades nån gång runt jul.
Musik och balettdansöser utklädda till hennes sagofigurer.
"Tales of Beatrix Potter"
Kommer ni ihåg den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela