Ida Henriksson

"The new Daughter" & "Flickan från ovan"

Publicerad 2010-10-02 01:45:19 i Allmänt,

Har sett på två rätt bra filmer ikväll.
Den första var "The new daughter"..
Handling: En nybliven ensamstående far måste flytta sina ungar till en specialskola. Sakta men säkert börjar hans dotter te sig alltmer underligt.
Den var spännande, och lite kuslig.
Sevärd tycker jag att den var.

Sen har vi tittat på "Flickan från ovan" eller "The lovely Bones" som den heter på engelska.
Den är Baserad på boken av Alice Sebold.
Handling: 14-åriga Susie som luras ner i en underjordisk koja av en granne och våldtas, mördas och styckas.
För från himlen spanar Susie på sin familj, sina vänner och sin mördare. Efter många år kan både hon och de levande försonas med det som hänt.
En fruktansvärd historia.
Men gripande och bra.
Mycket sevärd. Även boken är värd att läsa!




Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2010-10-03 19:38:35

Hej haft lite strul med mailen så jag har inte sett dina kommentarer..

dum som man är kom man ju på idag att man kunde kolla dom via bloggen, ibland ligger minnet långt bak när man är arg..

Jag ska kolla runt lite på dina tavlor..

Just nu har vi inga pengar till att köpa något för, men förhoppningsvis efter jul..

Så jag hör av mig när vi har pengar =)..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela