Ida Henriksson

Lussebullar och pepparkakor

Publicerad 2010-11-21 12:10:47 i Allmänt,

Vi mår lite bättre. Och vi hade en rätt så mysig eftermiddag igår.
Var till Bjälverud och tog Granris, som vi har lagt utanför dörren och lite
i den lilla blomsängen på baksida. Ja jag tror det blev bra.
När vi ändå var i Bjälverud så tog vi med Bubblis. Det var på tiden att ställa in
den för vintern. Den gick inte som den skulle men vi tog oss ända till Utterbyn med den.
Väl hemma igen satte jag en lussedeg på jäsning. Drog fram pepparkasdegen.
Det gick så fort allt. Trodde jag skulle få stå hela kvällen med vi var klara på 2 timmar.
Är går det undan!!!
Men jag ska nog baka mer pepparkakor. Linus fick typ baka upp hela degen, medan
jag tog lussebullarna.
Jag bara älskar att baka. Sen när det är klart skulle jag helst vilja göra mer.
Det är ju just bakningen som är kul. Spännande att se om det blir bra.
och det blir det oftast. Men snart är det också dags för julgodis :)
Kuuuuuuuuuuuuuuul.

Ja idag ska vi till Linus farmor-Gunnel och hälsa på.
Annars är det väl inte mycket mer planerat.
Vi ska väl ornda lite med kläder och mat inför kommande veckan.
Linus åker till Borlänge i veckan. Inte kul, men förhoppningsvis bara den veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela