Ida Henriksson

Det här med inredning

Publicerad 2010-11-05 22:27:53 i Allmänt,

Jag har ibland svårt att bestämma mig för hur jag vill ha det.
Men jag går alltid tillbaka på det första alternativet. Retro.
Annars tycker jag att Shabby Chic är förbannat fint. Men jag saknar
intensiv färg och mer händelser.
För mig är det mer tillfredställande med coola färger och händelserik inredning.
Men Shabby chic, för mig, är et en rofull och lugn inredning. Och jag tror att den inte
passar mig till 100 %.

Jag gillar inte den alldagliga inredningen som finns i många hem;
Modernt och avskalat..
För mig betyder det opersonligt.
Jag gillar inte heller att blanda för mycket färger i ett rum,
särkillt gällande färg på möbler.
Jag tycker att man ska hålla sig till max två färger som bas och
sen inreda med accent färger...
Det är ju också enklare om man vill byta färger. Liksom om du tröttnar på rött.
Byt ut allla röda deltaljer och så har du ett helt nytt rum.
Men det är ju jag.

Jag har också varit anti den traditionella kökssoffan, särskillt de stora schabraken som finns.
Men jag har hittat en mindre och enklare variant som jag ska måla blank svart.
och ja, jag ska ha en i köket.

Det finns olika sätta att inreda retro. Särskillt efter att jag besökt hemsidan Styleroom,
där man kan få MYCKET ideer. Många förknippar retro me turkost och shackrutigt golv.
Men jag gillar mobinationen rött, orange, svart och vitt.
Svart och vitt då som bas.
De basfärgerna har jag i resten av lägenheten.
Och basfärgerna förändras.

sovrummet är mer en lugn oas med gråvita toner. Och det är väl förståligt
i och med att man ska varva ner och vila där.
I köket har jag rött och orange som utstående färger. And I LIKE IT.
Och nu när vi kommer tapetsera om kommer det bli läckert!!
(Kommer visa bilder så småning om)

Alla har olika smaker gällande inredning, men en sak som alla borde tänka på om sitt hem,
Speglar det mig???

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela