Ida Henriksson

Titta hit alla bokmalar eller vampyrälskare!

Publicerad 2010-03-24 23:46:03 i Bok Tips,

Ni som gillar att läsa om vampyrer kanske också gillar dessa böckerna?!

Jag köpte dem för flera år sen, långt innan twilight hysterin.
Amelia Atwater-Rhodes "I nattens djungler" och "Skuggornas demon".
Väldigt bra böcker som verkligen föll mig i smaken.

"I nattens djungler"
Om dagen sover Risika i sitt dunkla rum i Concord, Massachusetts. Om natten jagar hon längs gatorna i New York City. Hon är van att vara ensam.
Men nu förföljer någon Risika. Någon har lämnat en svart ros i hennes hus, en likadan ros som beseglade hennes öde för trehundra år sedan.
Hennes förflutna har kommit tillbaka för att plåga henne...

"Skuggornas demon"
Jessica skriver vampyr romaner på fritiden och dom i skolan vet inte att hon har fått en bok utgiven. Endag börjar en ny tjej som heter Caryn, Jessica tänker inte så mycket på henne men en dag börjar även Alex, Jessica får en chock när hon känner igen honom: Aubrey! Aubrey är ju vampyr och kan nartuligtvis inte finnas på riktigt men jessica kan inte sluta tänka på honom! En dag får Jessica reda på att böckerna och personerna är sanna och att vampyrerna är arga! Då tänker Jessica att hennes liv kanske inte blir så långt!

Jag rekommenderar dem till alla er vampyrälskare.

Jag ska även tipsa om ännu en "vampyrbok" som jag också läst för flera år sen

"Skuggorna i spegeln" av Inger Edelfeldt.
På ett märkligt sätt får Arri en dag tillträde till en annan värld, Eidolon - ett skuggrike befolkat av höviska vampyrer. Deras tillvaro både skrämmer och lockar henne. Särskilt dras hon till den förföriske Leonidas. Han blir hennes vägvisare i den andra världen.



Läs och njut!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela