Ida Henriksson

Samlaren..

Publicerad 2010-03-22 13:07:41 i Allmänt,

I oss alla finns det en samlare.
Och vem har inte samlat någon gång?
När man var liten så fanns det massor att samla på.
Jag samlade vita stenar, sådana som ligger i grusgångar.
Man gick ut när det regnade, då var dom så fina. Och så plockade man tills man
tröttnade. :)
Ja sen har jag samlat på bokmärken, men det är inge ovanligt.
Och spice girls bilder, gogos, pogs, glaskulor(potti-kulor), sudd..
Listan kan väl göras oändlig.

Nu samlar jag på greengate porslinet, det röda med vita prickar.
Det är mina älsklingar.
Och böcker, om man nu kan äga att man samlar på det?
Men jag älskar böcker. Och har alltid önskat mig ett bibliotek.
Fast snyggt och mysigt. Och alla böcker är lika mycket värda.
Allt från romaner till hobby böcker, eller sagor för barn.
Filmer har vi ju också i drivor. Så det är väl också en samling.

Det finns ju hundramiljonerstriloners sätt att samla.
Man kan samla vänner på facebook som jag märker många gör.
Med tanke på att man får vänner förfrågningar från folk som är helt okända
för mig. Man kan samla på kläder och skor, som är väldigt poppis.

Men nu så har jag även trillat över cultdesigns saker och blivit förälskad.
Linus fick av min familj ketchupflaskan och en annan lite kruka/behållare
på ett fat som är sååå fina.
Nu vill jag ha diskmedelsflaskan och en behållare för diskborsten.
Åååh listan kan göras ännu längre.

Men varför har människan ett sådant behov att samla?
Samlar du/ni på något?

Kommentarer

Postat av: Lill strumpa

Publicerad 2010-03-22 13:22:19

Haha, Spice girls bilder det var tider det.

Jag samlade ju på nyckelringar och pins ett tag. Nyckelringarna brinner det en liten passion för ännu, men nu vet jag inte vad jag samlar på?

Fotografier kanske haha!

Postat av: Emem Arkstål

Publicerad 2010-03-22 21:22:47

Jag samlar på Harry Potter och de vises sten på olika språk. Och IKEA-pennor, böcker in general, vardagsmagi, sytrådsspolar, Qvint servisen, spargrisar och jag har precis börjat samla på vackra knappar. Jag är en samlare...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela