Ida Henriksson

Jävla förkyldning.

Publicerad 2010-03-09 13:52:06 i Allmänt,

Nu är jag så trött på att vara förkyld.
Har nog tagit om mig på nytt men nu är det hosta.
Det kanske inte är särskillt hälsosamt att vara ute och springa om nätterna
i allt för tunna kläder och redan en envis förkyldning.
Nej absolut inte. Jag borde lärt mig vid detta laget men icke.
Fanny är det oförändrat på också. Hon hostar och snörvlar.

Inatt var jag vaken säkert 120 gånger för att jag hosta,
sen några gånger för att Fanny vaknat.
Suck, ingen bra natt för någon av oss.

Jaag vet att jag klagar men nu har vi snart dragit met snor, och hosta i tre veckor.
Inte så rockigt.

Igår var jag, Josse och Fanny en sväng på torsby i vårsolen.
Skönt att komma hemifrån en stund.

Linus är på väg hem från sysslebäck nu, skönt att han kommer lite tidigare idag.
Imorn åker han förmodligen till Ludvika. Usch och fy.
Jag vill inte, Han vill inte, och såklart inte Fanny.
Vill att han ska vara hemma.

Nej bäst att kasta sig i duschen när fröken tar en tupplur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela