Ida Henriksson

Håret spretar åt alla håll, men det spelar ingen roll

Publicerad 2010-03-13 22:53:38 i Allmänt,

Idag kan inget få mej sur
fiolen har jag stämt i dur
himlen är så vackert blå
Sommarn kom till sist ändå

Vintern va oändligt lång
jag klippte mej inte en enda gång
nu lyser solen stor o stark
i skog o mark

Jag är kung över ängarna
springer utan keps o skor
dansar o tar ut svängarna
ropar glatt åt mina kor.
jag är kung över ängarna
jag skriker högt så folk förstår
Här är en av drängarna solen lyser där jag går


Har varit dålig på att uppdatera här. Men Jag målar om målar igen.
Och nu är jag inne på mina gamla banor. Var tvungen att testa.
Har inte målat riktigt så sen ja när jag var gravid förmodar jag.
Det är riktigt kul. Bilder kanske kommer upp imorn. Det tar lite längre tid med
de här eftersom det är så mycket pill. Och mycket lager på lager.
Fortfarande akvarell dock.

Vi har inte gjort så mycket idag. Bara tagit det lugnt. Och det har varit den
lugnaste helgen på länge. Till och med Fanny har varit lugnare än vanligt.
Beror nog på att hon är så tätt i snoken.
Min förkyldning verkar inte vilja släppa rikigt än.
Ja vi får väl se vart det bär.

Vi, jag och Linus sitter och kikar på wallander och myser oss.
Fast jag sitter med näsan över ett papper och med penslar i händerna och målar.
Det kan också vara mysigt tycker jag. Linus är den första jag kan måla inför.
Annars tycker jag att det är jätte jobbigt att någon ser på när jag målar.
Särskillt när den andre inte gör någonting. Så det kan va svårt att få mig måla
något när ni ser på, bara så ni vet. Jag vill pillra och fundera och skissa och gud vet allt
i min ensamhet.
Bilderna som jag gjort nu, och den jag håller på med är så himla roliga att göra.
Weehoo.. det är så roligt att måla. Önskar jag kunde göra det på heltid.
Men jag funkar inte under press.. Inte alltid ialla fall.

Nu ska jag fortsätta, så får vi hoppas på att jag får tummen ur och visar upp något imorn.
Kram och Hej och Godnatt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela