Ida Henriksson

Don't go wasting your emotion

Publicerad 2010-03-15 13:14:57 i Allmänt,

Lay all your love on me.

Ibland kan man känna som om det är ett svarthål inom sig och det sakta äter upp dig inifrån.
Du vet inte vad som kan mätta eller stänga hålet. Du vet inte vad som orsakat denna avgrund.
När man är på topp är det som att stå högt upp och vilja kasta sig ut i det fria och tror att du kan flyga.
Men när du väl tar steget ut och hoppar så faller du, skräcken väller upp som
en kräkning av en dålig fylla.
De finns få som kan få känslan av detta svarta hål och fallet att försvinna. Och få som riktigt kan
förstå detta svammel. Allt är inte negativt, allt är inte positivt det är ett neutralt tråkigt mellan läge.
Detta är ett svammel utan dess like. Ingenting verkar ritkigt vettigt.
Men ska livet vara vettigt, eller ska det var strukturerat och kontrollerat och positivt.
Inge enligt min mening, man måste känna denna vimsiga känsla.
Känslan kanske att stå i en korsing och inte veta vilken väg att välja.
De få personer som kan räta upp och forma rätt och visa väg står mig varmt och hjärtat.
Någon som lyfter en till ytan. Någon som kysser bort ensama tårar. Någon som omfamnar.
Någon som står där genom regn och solsken.
De finns få som orkar, eller egentligen inte vill alls. De är bara skuggor i ett forna liv..
De existerar inte. De ska suddas ut och vara bleka.
Mitt hjärta min styrka mitt liv, han kan lyfta omfamna och kyssas.
Men hon som födde mig tilld etta liv och stod där i ur och skur. Är guldvärd och kommer
alltid vara endel av mig, min fina underbara mor.
Sen har vi små själar som är guldvärda som kom in i mitt liv för bara en tid sen,
de finns när man be höver dem, jag finns när de behöver mig. De ger livet extra krydda och
det vardagliga lite guldkant. Mina vänner, ingen nämnd ingen glömd.
Allra käraste syster, det är ett du måste veta..
That I will always be your soldier
I'll be marching by your side
I'm not deserting
I'll be there for you
Detta är endast ett svammel av tankar och känslor. Inget att ta bokstavligt,
men ändå med mening. Inget någon behöver ta notis om. Men som bara behöver ut.
I stället för färger kan man använda ord ibland.
Men störst och värdefullaste jag äger och har är min älskade finaste och vackraste
dotter. Hon som gjorde 2 till en familj.

Love her, Love him, Love life.

Kommentarer

Postat av: Lill strumpa

Publicerad 2010-03-15 17:03:47

Åh tycker du? Jag blev väldigt nöjd faktiskt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela