Ida Henriksson

Vilken värme

Publicerad 2010-07-05 01:21:04 i Allmänt,

Ja det är det minsta man kan säga! Kvavt, och klibbigt.
Jag kan acceptera högvärme men inte när det blir åskkvalmigt.
Noo, så jobbigt. Det var 40 grader i solväggen och gud vet hur mycket i skuggan.
Förkylningen är ialla fall bättre. En retsam hosta hänger sig kvar.
Och lite tätt i näsan. Men annars fine.

Har vilat mest hela helgen. Men ikväll tog jag mig, me and only I,
en rask promenad runt granevik. Rensat hjärnan, svettats och lyssnat till
go musik. En välbehövlig promenad. Trodde rennt utav att när jag kommer
till Granevik kommer jag vara sjöblöt och lite skrajj över ett ilsket åskväder dragit
över mig. Men icke, det kom inte en droppe, inte ens ett blitet morr från himlen.
Lovely, för en gångsskull var vädergrudarna på min sida.

Väl hemma, tömd och lite gladare blev det en skön dusch, både var och kall.
Nice. Senare ikväll har det bara varit film och en hel del målande.

Har för första gången på 2000 år målat klart en halvfärdig bild. Why?
Jo mina akvarellpapper har tagit slut och jag rota igenom garderoben efter
halvärdiga bilder som man kunde nypa en ruta av.
Men ramla över en som verka rätt okej att slutföra.
Och jag gjorde det.
Bilder kanske komemr upp nån dag, vem vet.

Imorn är det vardag igen. Linus gör sista arbetsveckan inför semestern.
Imorn ska nog jag och mamma träffas, åka och bada?
Skönt att göra något bara jag, mamma och Fanny.
Skulle va skönt att spendera dagen på en strand och bada.
Vi får se hur det blir imorn.

Nu bör jag lägga mig... Ska bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela