Ida Henriksson

Idag är jag supertrött.

Publicerad 2010-01-19 11:17:20 i Allmänt,

Jag hade verkligen velat sova riktigt länge idag.
Men det gick inte idag, Fanny ville upp.
Så det var bara att slå upp ögonen och ställa
sig upp på sömniga ben.

Bytte blöja på fanny och hon fick dagens kläder på sig.
Vi luffsade in i köket för frukost och lite lek.
Jag käkade och började bläddra i en "vi föräldrar" tidning.
Fanny lekte och spydde ner sin nya body, Fan tänkte jag.
Det var bara att dra av alla klläder och byta.
Hon ville inte leka i sin babysitter mer eller läsa "vi föräldrar"
hon ville faktiskt sova igen. Så nu så sover hon.
Jag sitter uppe här och gör inte ett piss, och är trött som fan.
Men ingen ide att sova, blir bara mer trött efter en timmes sömn.

Önskar Linus var hemma och myste med mig.
Men jobba bör man... Tråkig verklighet!
Längtar tills kvällen när jag kan göra min andra strykning på
hyllorna och väskan. Läntar tills de får komma upp på väggen.
Önskar det bara var omtapetserat i köket eftersom det serut som hell.
Lappade tapeter, slitna och fläckiga och fula.
Men bra är det med att inte ha nya tapeter än är att bestäma sig för hur man vill ha
det innan ny tapet.
Men ialla fall ska jag kräva en omtapetsering av Torsby Bostäder.

Kanske borde koka en kanna kaffe och bubbla i mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela