Ida Henriksson

Planera i förväg..

Publicerad 2010-02-11 22:25:18 i Allmänt,

Jag och Linus har planerat ett biobesök på måndag kväll.
Egentligen skulle vi gått på söndag, men det passa bättre på måndan.
Nu mer måste man ju planera sin utflykter, äventyr, resor m.m
Med det är det värt, för vår lilla guldklimp går alltid före allt annat.
Och är det bästa vi har!

Men nu ska vi unna oss en bio, mormor är barnvakt och det är så bra eftersom
de bor nästan granne med Stjärnan(bion). I fall något skulle hända.
Hoppas vi kan få plast längstbak i salongen, där det är dubbelplatser.
Som gjort för kära.
Tror faktiskt att det är menat för det. har alltid settut så så länge jag kan
minnas, hoppas det får fortsätta vara så.

Bio är härligt, särskillt i torsby. På nerevåning är det vinröda plyschklädda
fotölj likande stolar. Om vadera sida om scenen där den stora duken är
finns teatermasker, glad vs ledsen gubbe.
Aaa och den underbara popcorn lukten. Minnena dyker upp från min tid som
"anställd" där. Kassor osv som räknaas helt förhand. Inga kassa apparater.
Tror inte de finns nu. Men biljettluckan, då menar jag verkligen lucka också.
Och den halvmåne formade bardisken med godis popcorn och dricka bakom.
Aa mys infallaer direkt.
De finns faktiskt en läktare också. Men den är inte jätte mysig.
Men där har man tillbringat många filmer(vissa flera gånger om) ensam eller med en
vän under jobbtiden. Lyx känslan var max. haha
Har även tillbringat en bio i en skrubb med tittlucka. Björnbröder om jag inte minns fel.
Hela biosalongen var fullstatt och jag och en jobbarkompis såg bion från lucka i väggen i
en saccosäck(?) Lovley. Det var som ett hemligt rum som man såg ut över nästan alla
och ingen visste att du var där.

Fan vad jag blev pysselsugen. Pärla armband, scrappa, dega med lera...
Wohaa.. Måste... bara.. få.. pyssla..

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-02-12 12:49:03

dubbelplatser? vaddå? åh, låter jättemysigt ju!



tack så jättemycket, vad kul att höra! gulligt av dig! ska absolut kolla in länken du skickade, jag äger ett par örhängen med berså och tycker de är superfina! alltid skoj att se andra också! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela