Ida Henriksson

Ingen rast ingen ro.

Publicerad 2010-02-10 13:48:08 i Allmänt,

Nej du det blev ingen tupplur för min del. Jag klev in i duschen i stället.
Pratat med syster yster i telefon. Linus har varit hem på lunch.
Nu ska jag snart ut och hämta posten.

Linus var ens väng till försäkringskassan igår för att prata med dem.
Jag bad honom att kolla upp hur många dagar jag har kvar.
Han fick emd sig papper på det och lite annat läsvärt.
Men jag blir alldeles olycklig för att inte förstå något. För mig är det ett virrarr
av dagr och regler och gud vet allt hur man kan ta ut sin föräldra penning.
Jag hatar detta. Att det ska vara så knixigt och trixigt.
Jag måste be om hjälp alltså. Någon som käner sig manad?
Någon som kan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela