Ida Henriksson

Isande Kyla

Publicerad 2010-12-01 20:41:18 i Allmänt,

Hemskt vad kallt det ska vara. Och jag hoppas verkligen det är såå fel när
de säger att det ska bli den kallaste vintern på länge. Men va tusan var det inte nock
kallt förra vintern, Sissodär 30 minus?!
Nej usch. Det kommer bli en lång vinter tror jag.
Särskillt när det blev kallt så tidigt i år.
Det är en plåga att gå ut, särskillt till en kall bil med igen frusna rutor.
Nej fy satan.

Idag kom Linda hit för att göra en intervju till ett skolarbete.
Hon är så go Linda. Lätt att umgås med. Gillar henne starkt.
Så det värmde att ha henne här idag.
Efteråt åkte jag och Fanny ner till Mamma och pappa.
Skulle lämna lite pengar till mamma, hon ska köpa en julklapp åt Fanny i GBG.
Som jag sett på en internetbutik. Åh det kommer bli så bra!
Såå jag är i nog klar nu med julklapparna. Sköönt!!!

När jag var hos mappa så hördes sirener och blå ljus blinkade.
De stannade i närheten av där de bor. Det brann, eller det var stor rökutveckling i
en närliggande lägenhet. Och det lukta rök över hela Torsby typ.
Men det var nog ingen större fara, hoppas jag.
Men otäckt var det..

Väl hemma fick Fanny ett bad och det plaskades så hela jag var blöt.
Hon är så söt och god min lilla dotter. Hon har blivit så stor nu så.
Går och går, och det kommer nya formationer av ord ur hennes lilla mun.
Varje dag man hämtat henne på dagis så är det något nytt.
Och det märks hur hennes babyspråk förändras efter att hon börjat där.
Himla roligt. jag blir så glad när hon kommer gåendes och ler.
Man kan inget anant än att älska henne. Hon är världens bästa.

Hon får så mycket beröm av alla och de på dagis säger enbart att det går
bra och att hon är så snäll. Ååh vad glad man blir. Fastän jag redan vet det så
är det hemskt roligt att höra!! Hon är ju och kommer alltid vara världens bästa dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela