Ida Henriksson

Varit Duktig!

Publicerad 2010-08-13 20:23:32 i Allmänt,

Igår var Emma här och hälsa på. Och på förmiddan slängde jag ihop en hallon och Blåbärspaj.
Himla trevligt. Kommer sakna henne när hon far till Trollhättan och läser till frisör.
Men som tur är blir hon bara bort ett halvår. <3

Senare på eftermiddagen, bakade jag cheescake, Linus hjälpte också till.
Blev så mycket som två fulla formar. Bra! Och jag har pärlat armband. Hela åtta armband.
Fast ett har jag gjort idag.

Dagen idag har jag tillbringat hos min kära mor och far. Fanny har lekt och gosat med sina morföräldrar.
Sen när vi kom hem hände en lite olycka. Fanny reste sig mot byrån i hallen. Och vingla till och halka.
Den nedersta var ut dragen en cm eller så. Och hon drog munnen i kanten på lådan.
Och blodet rann och hon skrek. Jag i panik ringer morsan som komemr på stört.
Men blodet sluta rinna fort och hon lunga sig när hon fick isglass i munnen.
Mamma kom och pröva kika i munnen. Och när hon lyfte på överläppen var det ett litet sår under strängen.
Men det var ingen fara. Stackars lilla gumman. Men allt gick bra. Men vi alla var i chock.
Usch jag trodde de var raka vägen till akuten.

Men nu sover hon, efetr välling och alvedon. Snuttan, vår älskade lilla dotter.
Men sånt ska väl hända. Det såg värre ut än vad det var.

Mja mer har inte hänt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela