Ida Henriksson

Fredagen den 20 augusti

Publicerad 2010-08-20 21:07:41 i Allmänt,

8 dar och sen är man 22. usch ... hatar födelsedagar. Ja inte andras,
det är roligare att ge än att få. Att hitta en perfekt present, slå in den omsorgsfullt och ge den.
Se deras miner när de öppnar. Det är mycket bättre.
Jag får lite av scenskräck att sitta i centrum inför en massa människor och öppna paket.
Nej usch hemskt. Så jag förtränger lite att jag fyller år.
Frågar någon vad jag önskar står hjärnan still och jag säger som vanligt..
- Ingenting!

Idag har jag och Fanny varit hos min mor. hon har varit sliten och förkyld men ändå på mycket bättre
humör än tidigare i veckan. Det är skönt.
Mamma och jag tog Fanny i vagnen på en promenad så hon skulle somna. Och hon sov gott och länge.
Kom förbi Mârtensplatsen där redan folk samlats och börjat sälja lite smått.
För imorn är det Veteranmârten/ loppis. Vi tog en sväng in. Och jaag fick syn på 2 hattaskar och 2 resväskor som var hemskt lockande. Typiskt nog hade man inga pengar med sig..
Men när Linus slutat och vi fikat hemma hos mamma och pappa tog vi en sväng ner. Och jag köpte en
av de två hattaskarna. Vi får se imorn om jag köper den andra, om den är kvar, och om de inte finns en finare...
Den jag köpte nu var gråbrun och fin. Från Norge stod de det stämplat.

Får se om det blir någe mer fynd imorn.
Men ikväll har vi inte gjort så mycket mera än myst. Tittar på filmen Amelie från Montmatre.
Den är fin, och rolig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela